bez glutenu

Jesienna zupa z dyni i cieciorki – bardzo łatwa

11/26/2015

Czy u Was też czas tak bardzo przyśpiesza? Koniec roku zawsze jest u mnie ekspresowy, nie wiem w co ręce włożyć, a zadań z dnia na dzień przybywa, ale mam zasadę, że nie może na tym ucierpieć nasze odżywianie. Od zdrowego jedzenia zależy, ile mamy energii i jak sobie z tymi wszystkimi przedświątecznymi obowiązkami poradzimy. Nie znajdziecie więc tu pewnie w najbliższym czasie pracochłonnych, skomplikowanych dań, raczej będą one błyskawiczne i łatwe – jak dzisiejsza zupa. Całość trochę ciągnie się w czasie, ale sama praca nie trwa długo, więc zachęcam do spróbowania. A... i moje teksty chyba też teraz będą krótsze, bo po prostu czasu nie mam :-)

© Mariola Streim

1 filiżanka cieciorki
1 łyżeczka sody oczyszczonej
1/2 dyni, najlepiej masłowej
1 cebula
kilka łyżek niefiltrowanego octu jabłkowego
czosnek
kawałek świeżego imbiru
olej kokosowy do smażenia (bezzapachowy)
przyprawa curry i sól

Cieciorkę moczyć przez kilka godzin w zimnej wodzie z sodą po czym wypłukać i gotować w świeżej wodzie do miękkości. Dynię przekroić na pół i piec ok. 45 minut w nagrzanym wcześniej piekarniku do 180 ˚C. Po ostudzeniu obrać i pokroić na kawałki. Cebulę pokrojoną w kostkę usmażyć na oleju kokosowym. Wszystkie składniki zalać wodą, zmiksować i zagotować.

Większość składników potrzebnych do tego przepisu znajdziesz
w sklepie ze zdrową żywnością drpelc.pl

                                              

You Might Also Like

10 Komentarzy

  1. świetny sposób na zupę dyniową z pożywną wkładką! ja miałam jeszcze przywiezioną z Grecji prażoną cieciorkę i również jadłam ją z zupą dyniową- było pycha! ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Do wszystkiego mogę się przekonać, tylko do zupy dyniowej nie bardzo. Za to myślę, że w Twojej wersji bym ją polubiła. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem pewna, że polubisz, zapraszam do spróbowania :-)

      Usuń
  3. Pięknie wygląda - smacznie :) Kiedyś spróbuję zrobić coś podobnego :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zupa dyniowa rządzi! (z dodatkiem ciecierzycy tym bardziej) Wspaniała zupka :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pysznie wygląda i podana w takiej ślicznej filiżance:) ściskam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  6. Najpierw wpadła mi w oko. Bardzo ładnie, kusząco wygląda. Kolor... umm, jak to bywa w zupach dyniowych. Chętnie zjadłabym miseczkę Twojej zupy :)

    OdpowiedzUsuń
  7. U mnie już dyni dorwać nie mogę! A mam taką ochotę :(

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetnie się składa, że mam zamrożoną dynię. Uwielbiam taką zupę, szczególnie z prażonymi pestkami dyni. Taka zupa z imbirem wspaniale rozgrzewa.

    OdpowiedzUsuń
  9. Z cieciorką brzmi ciekawiej niż zwykła zupa krem, nawet dobrze przyprawiona.

    OdpowiedzUsuń