sałatki

Letnia sałatka w kwietniu, awokado i cykoria w roli głównej

4/22/2018

Rok temu o tej porze umieściłam zdjęcie na FB, na którym widnieje mój balkon z całkiem pokaźną ilością śniegu. Dziś to niewyobrażalne. Piszę do Was leżąc na kanapie na tym samym balkonie, pod markizą, w totalnym upale, a mój ogród jest tak zielony jakby był już czerwiec. Spóźniłam się ze wszystkimi wiosennymi pracami i chyba już sobie je odpuszczę. Jedynie w moich drewnianych skrzyniach posieję warzywa. Nie mam tam za wiele miejsca, więc muszę dokonać wyboru i w tym roku stawiam głównie na zieloną i żółtą cukinię. Mam nadzieję, że mi się udadzą, bo będzie to moja premiera. Nie mogę doczekać się poszczególnych etapów i mam nadzieję, że nie przegapię kwiatów, bo również chciałabym wykorzystać je w moich daniach.

Zanim jednak będą plony, minie jeszcze trochę czasu, a tymczasem zadowalam się kupnymi składnikami. Połączyłam cykorię, rukolę oraz awokado i wyszło pysznie i zdrowo. Pewnie się powtarzam, ale goryczka zawarta w rukoli i cykorii bardzo korzystnie wpływa na pracę układu pokarmowego, a zawarte w awokado tłuszcze i witaminy dodadzą nam niezbędnej energii.
Limonka pokreśli smak i spowoduje, że awokado tak szybko nie ściemnieje, a pomidorki to już prawdziwa kropka nad „i“. Zapraszam!

© Mariola Streim
1 dojrzałe awokado
1 cykoria
1 limonka
garść rukoli
kilka pomidorków koktajlowych
natka pietruszki
2 łyżki oliwy z oliwek
sól do smaku

You Might Also Like

0 Komentarzy